چگونه از تولد کودکان سندرم داون جلوگیری کنیم ؟
نوشته شده توسط : roz

 

سندرم داون یک اختلال ژنتیکی شایع است و با توجه به اینکه سن بالای مادر یکی از دلایل مهم در بروز سندرم داون می باشد آگاهی از روش های غربالگری و تشخیصی برای جلوگیری از تولد کودکان سندرم داون اهمیت زیادی دارد . 
به استناد سایت روانشناسی کودک فیلیا ، چند روش برای تشخیص سندرم داون قبل از تولد وجود دارد که درادامه به آنها اشاره می کنیم : 

روش های پیشگیری از تولد کودکان سندرم داون شامل آزمایش آمنیوسنتز ، نمونه برداری از پرزهای کوریونی و تجزیه خون مادر می باشد . 

 

  1. آزمایش آمنیوسنتز : این روش بعد از 14 هفتگی انجام می شود ، سوزنی توخالی را از طریق جداره شکم وارد رحم مادر می کنند تا نمونه ای از مایع موجود در رحم مادر را به دست آورند و آزمایشات ژنتیکی انجام دهند . 
  2. نمونه برداری از پرزهای کوریونی : این روش در اوایل بارداری انجام می شود . لوله نازکی از طریق واژن یا سوزنی از طریق جداره شکم به رحم فرو برده می شود و مقدار کمی از انتهای یک یا چند پرزکوریونی برداشته می شود و سپس سلول ها را از نظر ژنتیکی بررسی می کنند . 
  3. تجزیه خون مادر : چون از ماه دوم حاملگی مقداری از سلول های جنین وارد خون مادر می شوند می توان از طریق آزمایش خون مادر به وجود نقص پی برد .  
برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 
 
 
 

 





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: